Skip to content

MCID organizează concurs de ocupare a 3 posturi vacante aparținând categoriei personalului contractual, pentru o perioadă determinată, în cadrul Unității de Implementare a Reformelor PSF, cu proba scrisă în data de 05.11.2024

Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării anunță organizarea unui concurs (conform calendarului de desfășurare a concursului publicat în finalul anunțului), pentru ocuparea a 3 posturi vacante aparținând categoriei personalului contractual, pentru o perioadă determinată, în cadrul Unității de Implementare a Reformelor PSF, după cum urmează:

 

1.    Un post contractual de execuție, Consilier IA studii superioare în domeniul juridic, legislație specifică domeniului cercetare-dezvoltare și inovare, Componenta 9, Reformele R2, R3, R4 și R5 și Investițiile I5, I6, I7, I8, I9 și I10, normă întreagă (8 ore/zi), perioadă determinată 2024-2026;

2.    Două posturi contractuale de execuție, Consilier IA studii superioare, domeniul de interes cercetare-dezvoltare și inovare, Componenta 9, Reformele R2, R3, R4 și R5 și Investițiile I5, I6, I7, I8, I9 și I10, normă întreagă (8 ore/zi), perioadă determinată 2024-2026;

 

Concursul constă în patru etape, după cum urmează:

  1. selecția dosarelor de înscriere;
  2. proba de testare a competențelor lingvistice – limba engleză nivel avansat – probă eliminatorie, se va desfășura la sediul Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, din str. Mendeleev nr. 21-25, sector 1, București. Proba va fi susținută doar de candidații care nu prezintă un certificat de competențe lingvistice pentru limba engleză cel puțin nivel B2;
  3. proba scrisă se va desfășura la sediul Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, din str. Mendeleev nr. 21-25, sector 1, București;
  4. proba de interviu se va desfășura la sediul Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, din str. Mendeleev nr. 21-25, sector 1, București.

Participă la proba scrisă numai candidații declarați admiși la etapa de selecție a dosarelor și la proba de testare a competențelor lingvistice – limba engleză nivel mediu (B2) – probă eliminatorie (dacă este cazul).

 

Atribuțiile principale ale personalului Unității de Implementare a Reformelor PSF sunt stabilite în conformitate cu prevederile Deciziei de punere în aplicare a Consiliului din 5 decembrie 2023 de modificare a Deciziei de punere în aplicare din 29 octombrie 2021 de aprobare a evaluării Planului de redresare și reziliență al României, fiind următoarele:

  1. implementarea reformelor și a investițiilor din cadrul Componentei 9 PNRR;
  2. participarea la procesul de elaborare și urmărirea procesului de avizare a proiectelor de acte normative legate de domeniul cercetare, dezvoltare și inovare, până la intrarea în vigoare a acestora, în strânsă colaborare cu celelalte organisme implicate;
  3. asigurarea de suport privind monitorizarea și implementarea proiectelor finanțate prin Componenta 9 – Suport pentru sectorul privat, cercetare, dezvoltare și inovare din PNRR;
  4. menținerea legăturii cu reprezentanții Comisiei Europene, autorităților centrale și Băncii Mondiale, în vederea implementării investițiilor și reformelor din cadrul Componentei 9 PNRR;
  5. reprezentarea pe bază de mandat a ministerului în grupuri de lucru interministeriale, consilii, comitete, reuniuni interne şi internaţionale;
  6. asigurarea secretariatelor comitetelor rezultate din implementarea reformelor din cadrul Componentei 9 PNRR;
  7. îndeplinirea oricăror atribuții necesare pentru asigurarea implementării investițiilor și reformelor din Planul Național de Redresare și Reziliență legate de domeniul cercetare, dezvoltare și inovare.

 

Condiții generale privind înscrierea la concurs:

a)    are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene; 

b)    cunoaşte limba română, scris şi vorbit; 

c)    are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; 

d)    are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate; 

e)    îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs; 

f)     nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea; 

g)    nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;

 

 

1.    Consilier IA în domeniul juridic – 1 post, studii superioare, program de lucru 8 h/zi la Unitatea de Implementare a Reformelor PSF

 

Pregătire profesională:

Studii de specialitate: Studii superioare de lungă durată sau de scurtă durată și master în domeniul juridic, legislație specifică domeniului cercetare-dezvoltare și inovare, Componenta 9, Reformele R2, R3, R4 și R5 și Investițiile I5, I6, I7, I8, I9 și I10

 

Condiții specifice:

  • Cel puțin 1 an vechime în specialitatea studiilor (studii juridice);

·         Studii de specialitate: studii superioare de lungă durată încheiate cu diplomă de licență sau echivalentă;

  • cunoașterea limbii engleze cel puțin la nivel mediu (B2)

Se consideră avantaj: studii de master, doctorat, experiență în derularea și/sau monitorizarea de proiecte CDI naționale sau europene, stagii de lucru în instituții europene, instituționale.

 

Bibliografie:

1)  Constituția României, republicată;

2)  HG nr. 371/2021 privind organizarea și funcționarea Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, cu modificările și completările ulterioare;

3)  Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative;

4)  HG nr. 561/2009 pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile, la nivelul Guvernului, pentru elaborarea, avizarea şi prezentarea proiectelor de documente de politici publice, a proiectelor de acte normative, precum şi a altor documente, în vederea adoptării/aprobării;

5)  Legea nr. 25/2023 privind integrarea voluntară a organizațiilor de cercetare, dezvoltare și inovare din România în Spațiul European de Cercetare, precum și pentru modificarea Ordonanței Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea științifică și dezvoltarea tehnologică;

6)  HG nr. 138/2024 pentru aprobarea Normelor metodologice privind evaluarea performanței pentru integrarea activității de cercetare științifică și dezvoltare tehnologică a organizațiilor de cercetare, precum și pentru stabilirea criteriilor de selectare a experților evaluatori prevăzute la art. 19 din Legea nr. 25/2023 privind integrarea voluntară a organizațiilor de cercetare, dezvoltare și inovare din România în Spațiul European de Cercetare, precum și pentru modificarea Ordonanței Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea științifică și dezvoltarea tehnologică;

7)  OG nr. 57/2002 privind cercetarea științifică și dezvoltarea tehnologică, cu modificările și completările ulterioare;

8)  Legea nr.183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare și inovare.

 

 

Tematică:

1.  Drepturi, libertăți și îndatoriri fundamentale;

2.  Atribuțiile Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării în domeniul cercetare-dezvoltare și inovare;

3.  Sistematizarea și unificarea legislației; Elaborarea actelor normative; Redactarea actelor norm; Structura actului normativ; Modificarea, completarea, abrogarea și alte evenimente legislative;

4.  Procedura de elaborare și consultare a proiectelor de acte normative și a proiectelor de documente de politici publice; Procedura de avizare/adoptare a proiectelor de acte normative și a proiectelor de documente de politici publice; Dispoziții speciale cu privire la avizarea ordonanțelor de urgență și a ordonanțelor Guvernului; Dispoziții privind ordinele, instrucțiunile și celelalte acte normative emise de conducătorii ministerelor și ai celorlalte organe de specialitate ale administrației publice centrale; Monitorizarea sarcinilor încredințate autorităților publice de către Guvern; Republicarea și rectificarea actelor normative adoptate de Guvern;

5.  Integrarea organizațiilor de cercetare; Evaluarea performanței pentru integrarea activității de cercetare științifică și dezvoltare tehnologică; Stimularea integrării organizațiilor de cercetare;

6.  Normele metodologice privind evaluarea performanței pentru integrarea activității de cercetare științifică și dezvoltare tehnologică a organizațiilor de cercetare – Comisia de evaluare și experții evaluatori independenți; Procesul de evaluare și criteriile generale de evaluare;

7.  Sistemul național de cercetare-dezvoltare. Cadrul general de reglementare și organizare a activității de cercetare-dezvoltare; Guvernanța sistemului CDI;

8.  Statutul personalului de cercetare-dezvoltare. Drepturile și obligațiile specifice, precum și modalitățile de angajare; criterii de promovare în cariera de cercetător;

9.  Buna conduită în cercetarea științifică, dezvoltarea tehnologică și inovare.

 

 

2.    Consilier IA în domeniul CDI – 2 posturi, studii superioare, program de lucru 8 h/zi la Unitatea de Implementare a Reformelor PSF

 

Pregătire profesională:

Studii de specialitate: Studii superioare de lungă durată sau de scurtă durată și master în domeniul studii economice, științe politice, științe juridice, științe politice și administrative, științe naturale și exacte.

 

Condiții specifice:

  • Studii de specialitate: studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă.
  • Cel puțin 1 an experiență în managementul/ implementare proiectelor finanțate din fonduri europene;
  • Cunoașterea limbii engleze (citit, scris, vorbit) – cel puțin nivel mdiu (B2).

Se consideră avantaj: studii de master, doctorat, experiență în derularea și/sau monitorizarea de proiecte CDI naționale sau europene, stagii de lucru în instituții europene, instituționale.

 

Bibliografie:

1)    Constituția României, republicată;

2)    HG nr. 371/2021 privind organizarea și funcționarea Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, cu modificările și completările ulterioare;

3)    HG nr. 138/2024 pentru aprobarea Normelor metodologice privind evaluarea performanței pentru integrarea activității de cercetare științifică și dezvoltare tehnologică a organizațiilor de cercetare, precum și pentru stabilirea criteriilor de selectare a experților evaluatori prevăzute la art. 19 din Legea nr. 25/2023 privind integrarea voluntară a organizațiilor de cercetare, dezvoltare și inovare din România în Spațiul European de Cercetare, precum și pentru modificarea Ordonanței Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea științifică și dezvoltarea tehnologică;

4)    Ordinul ministrului cercetării, inovării și digitalizării nr. 20488/2024 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare al Comisiei de evaluare a performanței pentru integrarea activității de cercetare științifică și dezvoltare tehnologică a organizațiilor de cercetare;

5)    OG nr. 57/2002 privind cercetarea științifică și dezvoltarea tehnologică, cu modificările și completările ulterioare;

6) Legea nr.183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare și inovare.

 

Tematică:

1.  Drepturi, libertăți și îndatoriri fundamentale;

2.  Atribuțiile Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării în domeniul cercetare-dezvoltare și inovare;

3.  Normele metodologice privind evaluarea performanței pentru integrarea activității de cercetare științifică și dezvoltare tehnologică a organizațiilor de cercetare – Comisia de evaluare și experții evaluatori independenți; Procesul de evaluare și criteriile generale de evaluare;

4.  Regulamentului de organizare și funcționare al Comisiei de evaluare a performanței pentru integrarea activității de cercetare științifică și dezvoltare tehnologică a organizațiilor de cercetare – Rolul, scopul și atribuțiile Comisiei de evaluare; Selecția, organizarea și funcționarea Comisiei de evaluare; Selecția experților evaluatori independenți.

5.  Sistemul național de cercetare-dezvoltare. Cadrul general de reglementare și organizare a activității de cercetare-dezvoltare; Guvernanța sistemului CDI;

6. Categorii de personal, funcții și grade profesionale. Acordarea gradelor profesionale și încadrarea pe funcții. Evaluarea periodică a performanței științifice a cercetătorilor și a rezultatelor obținute. 

 

Dosarul de concurs:

Pentru înscrierea la concurs candidații vor prezenta un dosar de concurs care să conțină următoarele documente:

  1. Formular de înscriere la concurs adresată conducătorului autorităţii sau instituţiei publice organizatoare. Formularul se poate descărca de AICI;
  2. Copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
  3. Curriculum vitae în format Europass, cu prezentarea explicită a tuturor proiectelor relevante postului pentru care candidează;
  4. Copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului;
  5. Carnetul de muncă sau, după caz, adeverinţele care atestă vechimea în muncă, în meserie şi/sau în specialitatea studiilor, în copie;
  6. Copii ale documentelor care să ateste experiența în domeniul de activitate specific postului;
  7. Cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcţia pentru care candidează sau acordul scris al candidatului privind eliberarea de către instituție a cazierului judiciar către MCID; (cazierul judiciar poate fi obtinut online prin ghiseul.ro sau hub.mai.gov.ro ) ;
  8. Adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate sau o declaraţie pe propria răspundere că are starea de sănătate corespunzătoare;

În cazul în care candidatul a depus, la înscriere, o declarație pe proprie răspundere privind starea de sănătate, acesta are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul adeverinței medicale, cel mai târziu până la data desfăşurării probei de interviu.

În cazul în care candidatul declarat admis la selecţia dosarelor, care a depus, la înscriere, o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale, are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data desfăşurării probei de interviu.

Dosarul de înscriere în format electronic va conține copiile scanate ale tuturor documentelor care alcătuiesc dosarul de concurs, în format pdf. Dosarele transmise în format electronic nu vor depași limita de 6 MB; Pot fi trimise mai multe e-mail-uri pentru acelasi dosar.

Documentele care alcătuiesc dosarul de înscriere în format electronic, prevăzute la lit. b), lit. c), lit. d) și lit. e) precum și cazierul judiciar și adeverința medicală vor fi prezentate în original la proba interviu.

Dosarul de concurs se va numerota și va fi însoțit de formularul privind înscrierea la concurs.

Formularul de înscriere la concurs şi modelul de declaraţie pe propria răspundere se pun la dispoziţia candidaţilor prin secretariatul comisiei de concurs din cadrul ministerului sau pot fi accesate pe site-ul Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, www.mcid.gov.ro, la secţiunea dedicată publicităţii concursului.

Dosarele de concurs se transmit în format electronic pe pagina de internet a MCID sau se transmit la adresa de e.mail: resurseumane@mcid.gov.ro sector 1, București, în perioada 03.10.2024 – 17.10.2024.

 

Date de contact ale secretariatului comisiei de concurs:

– Anca-Maria Stan – e-mail anca.stan@mcid.gov.ro

– Mihaela Alexandru – e-mail mihaela.alexandru@mcid.gov.ro

 

Documentele aferente concursului, respectiv anunțul cuprinzând condițiile generale și specifice, calendarul de desfășurare a concursului, bibliografia, calendarul de desfășurare a concursului, bibliografia și tematica se vor publica pe site-ul MCID, www.mcid.gov.ro, și se vor afișa la sediul ministerului din str. Mendeleev nr. 21-25, sector 1, București.

Rezultatele selectării dosarelor de concurs se afișează cu mențiunea Admis sau Respins, însoțită de motivul respingerii dosarului, la sediul și pe site-ul Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, www.mcid.gov.ro.

 Comunicarea rezultatelor la proba de interviu se face prin specificarea punctajului final al fiecărui candidat şi a menţiunii „Admis” sau „Respins”, prin afişarea la sediul și pe site-ul Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, www.mcid.gov.ro.

 

Calendarul de desfășurare a concursului:

02.10.2024

Publicarea
anunțului

03.10.2024

17.10.2024

Înscrierea candidaţilor –
Depunerea dosarelor

24.10.2024

28.10.2024

Evaluarea dosarelor de
înscriere

28.10.2024

Publicarea rezultatelor
selecţiei dosarelor

29.10.2024

Depunerea contestaţiilor la
selecția dosarelor

30.10.2024

Soluţionarea
contestaţiilor la selecția dosarelor și publicarea rezultatelor

01.11.2024

Ora 10:00 –
Probă de testare a cunoștințelor lingvistice – limba engleză nivel avansat și
publicarea rezultatelor

05.11.2024

Ora 10:00 –
Desfăşurarea probei scrise

06.11.2024

Notarea lucrărilor

07.11.2024

Publicarea rezultatelor probei
scrise

08.11.2024

Depunerea contestaţiilor la
probă scrisă

11.11.2024

Soluţionare și afișarea
rezultatului în urma contestaţiilor

12.11.2024

Desfăşurarea probei de
interviu, ora 10 (cu posibilitatea prelungirii până la 13.11.2024, în mod
excepțional, în funcție de numărul de candidați selectați pentru proba de
interviu)

13.11.2024

Publicarea rezultatelor probei
de interviu

14.11.2024

Depunerea contestaţiilor la
proba de interviu (cu posibilitatea prelungirii până la 15.11.2024, în mod
excepțional, în funcție de decalarea probei de interviu)

15.11.2024

Soluţionarea contestaţiilor la
proba de interviu (cu posibilitatea prelungirii până la 16.11.2024, în mod
excepțional, în funcție de decalarea probei de interviu)

18.11.2024

Publicarea rezultatelor
finale (cu posibilitatea prelungirii până la 19.11.2024, în mod
excepțional, în funcție de decalarea probei de interviu)

 

Din aceeași categorie...

Ministrul Bogdan Ivan anunță finalizarea instalării tuturor echipamentelor pentru cloudul dedicat în centrul de date STS de la Brașov

Ministrul Bogdan Ivan anunță finalizarea instalării tuturor echipamentelor pentru cloudul dedicat în centrul de date STS de la Brașov

Bogdan Ivan, ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării a verificat astăzi stadiul implementării cloudului guvernamental, principalul livrabil al digitalizării administrației din…
A apărut noul număr al revistei InHouse – Nr.82

A apărut noul număr al revistei InHouse – Nr.82

În paginile fiecărui număr al revistei InHouse stă mai mult decât conținut editorial, se află dedicarea, profesionalismul și pasiunea cercetătorilor…
MCID anunță adoptarea unor reglementări clare și transparente pentru promovarea și recrutarea în ecosistemul național de cercetare-dezvoltare și inovare

MCID anunță adoptarea unor reglementări clare și transparente pentru promovarea și recrutarea în ecosistemul național de cercetare-dezvoltare și inovare

Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării (MCID) a inițiat două seturi de norme metodologice esențiale pentru îmbunătățirea proceselor de recrutare și…
Sari la conținut