Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării anunță organizarea unui concurs (conform calendarului de desfășurare a concursului publicat în finalul anunțului), pentru ocuparea a cinci posturi vacante de natură contractuală, în afara organigramei MCID, pentru o perioadă determinată, în cadrul Grupului Operativ pentru Implementarea și Monitorizarea Reformelor și Investițiilor privind Transformarea Digitală – Task Force, după cum urmează:
- Expert în Securitate Cibernetică – 1 post , pentru o perioadă determinată, până cel târziu la data de 31.08.2026;
- Expert Implementare – 2 posturi vacante, pentru o perioadă determinată, până cel târziu la data de 31.08.2026;
- Manager analiză de business în domeniul TIC – 1 post vacant, pentru o perioadă determinată, până cel târziu la data de 31.08.2026;
- Administrator baze de date – 1 post vacant– pentru o perioadă determinată, până cel târziu la data de 31.08.2026;
Concursul constă în patru etape, după cum urmează:
- selecția dosarelor de înscriere;
- proba de testare a competențelor lingvistice – limba engleză nivel avansat – probă eliminatory, se va desfășura la sediul Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, din str. Mendeleev nr. 21-25, sector 1, București;
- proba scrisă se va desfășura la sediul Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, din str. Mendeleev nr. 21-25, sector 1, București;
- proba de interviu se va desfășura la sediul Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, din str. Mendeleev nr. 21-25, sector 1, București.
Participă la proba scrisă numai candidații declarați admiși la etapa de selecție a dosarelor și la proba de testare a competențelor lingvistice – limba engleză nivel avansat – probă eliminatorie.
Atribuțiile principale ale personalului Task Force sunt stabilite în conformitate cu prevederile Deciziei de punere în aplicare a Consiliului din 3 noiembrie 2021 de aprobare a evaluării PNRR al României, fiind următoarele:
- elaborarea și punerea în aplicare a componentelor sectoriale ale PNRR al României;
- monitorizarea punerii în aplicare a reformelor și a investițiilor din cadrul PNRR al României legate de domeniul digital, cu accent pe proiectele-cheie, și propunerea de măsuri I de remediere pentru elementele critice, în strânsă colaborare cu celelalte instituții implicate;
- elaborarea de sisteme de management al performanței proiectelor în corelare cu obiective specifice ale pilonului digital;
- elaborarea propunerilor de reglementare, a metodologiilor și a procedurilor operaționale în domeniul său de activitate;
- dezvoltarea instrumentelor pentru punerea în aplicare a politicilor legate de domeniul digital;
- managementul proiectelor și raportările stadiilor de îndeplinire a obiectivelor stabilite în cadrul măsurilor digitale din Planul Național de redresare și reziliență;
- îndeplinirea oricăror atribuții necesare pentru asigurarea implementării investițiilor și reformelor din Planul Național de redresare și reziliență legate de domeniul digital.
Condiții generale:
- are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
- cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
- cunoaște limba engleză, nivel avansat;
- are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de unităţile sanitare abilitate;
- îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi condiţiile potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
- nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
- nu a executat o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
- nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).
Bibliografie generală:
- U.G nr. 89/2022 privind înființarea, administrarea și dezvoltarea infrastructurilor și serviciilor informatice de tip cloud utilizate de autoritățile și instituțiile publice, rectificată;
- Legea nr. 242 din 20 iulie 2022 privind schimbul de date între sisteme informatice și crearea Platformei naționale de interoperabilitate;
- Planul Național pentru Redresare și Reziliență, Componenta 7 – Transformare digitală – disponibil la: https://mfe.gov.ro/pnrr/;
- HG 112/2023 privind aprobarea Ghidului de guvernanță a platformei de cloud guvernamental.
- Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2022 privind unele măsuri pentru consolidarea capacităţii instituţionale şi administrative a Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării şi a Autorităţii pentru Digitalizarea României necesare implementării Componentei C7 – Transformare Digitală din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă precum şi alte categorii de măsuri;
- Expert în Securitate Cibernetică – 1 post, studii superioare, program de lucru 8 h/zi la Grupului Operativ pentru Implementarea și Monitorizarea Reformelor și Investițiilor privind Transformarea Digitală – Task Force
Pregătire profesională:
Studii de specialitate: Studii superioare de lungă durată sau de scurtă durată și master în domeniul IT&C, în informatică, inginerie informatică
Condiții specifice:
- Cel puțin 5 ani vechime pe studii superioare;
- Experiență relevantă în prelucrarea, interpretarea și documentarea de procese de afaceri, produse, servicii și software prin analiza datelor;
- Experiență în digitalizare și realizarea de aplicații informatice;
- Experiența în implementarea proiectelor de cloud sau DataWarehouse reprezintă un avantaj;
- Cunoștințe solide despre modul în care funcționează sistemele informatice;
- Cunoştinţe de operare/programare pe calculator şi nivelul de cunoaştere:
- Microsoft Excel, Microsoft Word, Microsoft PowerPoint;
- Cunoștințe ale standardului UML și realizarea diagramelor structurale;
- Abilităţi excelente de comunicare şi prezentare – scris şi verbal (fluenţă, exprimare clară şi concisă);
- Capacitate de analiză și sinteză, de evaluare a cerințelor de securitate cibernetică, luând în considerare toate aspectele (ex: cerințe legale, impactul potențial asupra securității informatice etc.).
- Cunoașterea limbii engleze (citit, scris, vorbit) – nivel avansat
Bibliografie specifică:
- „ Cloud Security and Privacy: An Enterprise Perspective on Risks and Compliance – Tim Mather, Subra Kumaraswamy, Shahed Latif;
- Securing the Cloud: Cloud Computer Security Techniques and Tactics – Vic (J.R.) Winkler;
- Cloud Computing Security: Foundations and Challenges, 2nd Edition – John R. Vacca;
- Cloud Computing with Security and Scalability: Concepts and Practices – Naresh Kumar Sehgal, Pramod Chandra P. Bhatt, John M. Acken;
- Ghidurile de securitate ale AWS, Azure și GCP – Amazon/Microsoft/Google;
- Code of Practice for Information Security Controls based on ISO/IEC 27002 for Cloud Services;
- CSA Security Guidance for Critical Areas of Focus in Cloud Computing – Cloud Security Alliance – disponibilă la https://cloudsecurityalliance.org/research/guidance/;
- Rapoarte OWASP, NIST și ENISA OWASP/NIST/ENISA.
Tematica:
- Securitatea și confidențialitatea datelor – Protejarea datelor în repaus, în tranzit și în utilizare în mediile cloud, incluzând criptarea datelor, tokenizarea și asigurarea confidențialității datelor prin respectarea reglementărilor precum GDPR, HIPAA și CCPA;
- Managementul identității și accesului (IAM)
- Gestionarea identităților utilizatorilor și controlul accesului la resursele din cloud:
- Single Sign-On (SSO)
- Multi-Factor Authentication (MFA)
- Role-Based Access Control (RBAC)
- Federația de identitate și furnizorii unici de identitate
- Conformitate și probleme legale:
- Cadrul de reglementare (GDPR, HIPA)
- Cerințe de audit și raportare
- Acorduri contractuale cu furnizorii de servicii de cloud (CSP)
- Expert Implementare – 2 posturi, studii superioare, program de lucru 8 h/zi la Grupului Operativ pentru Implementarea și Monitorizarea Reformelor și Investițiilor privind Transformarea Digitală – Task Force
Pregătire profesională:
Studii de specialitate: Studii superioare de lungă durată sau de scurtă durată și master în domeniul IT&C, în informatică, inginerie informatică
Condiții specifice:
- Studii de specialitate: studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă.
- Cel puțin 5 ani experiență în managementul/ implementare proiectelor finanțate din fonduri europene;
- Cunoașterea limbii engleze (citit, scris, vorbit) – nivel avansat.
Cunoașterea limbii engleze (citit, scris, vorbit) – nivel avansat.
Bibliografie specifică:
- HTML și CSS+Flexbox+Bootstrap – disponibilă la: https://www.w3schools.com/html/
- https://www.w3schools.com/css/
- https://getbootstrap.com/
- Java+Spring Boot, C#+.Net Core, Php+Laravel,Javascript+Vue/Angular/React – disponibilă la:
- https://www.tutorialspoint.com/java/index.htm
- https://spring.io/projects/spring-boot/
- https://www.w3schools.com/cs/index.php
- https://www.tutorialspoint.com/asp.net_core/index.htm
- https://www.w3schools.com/php/
- https://laravel.com/
- https://www.w3schools.com/js/
- https://vuejs.org/
- https://angularjs.org/
- https://react.dev/
- ANSI SQL, PL SQL, Transact SQL: https://www.w3schools.com/sql
- https://www.tutorialspoint.com/plsql/index.htm
- https://www.tutorialspoint.com/t_sql/index.htm
- JSON – disponibilă la: https://jsonapi.org/
- Versionare și unelte agile – disponibilă la: https://git-scm.com/book/en/v2
- https://www.atlassian.com/agile
Tematica:
- Performanța și optimizarea bazelor de date;
- Dezvoltarea de politici și practici pentru datele folosite;
- Administrarea și migrarea bazelor de date;
- Organizarea Platformei de Cloud Guvernamental;
- Reforme si investiții aferente Componentei 7 – Transformarea digitală din PNRR.
- Manager analiză de business în domeniul TIC – 1 post, studii superioare, program de lucru 8 h/zi la Grupului Operativ pentru Implementarea și Monitorizarea Reformelor și Investițiilor privind Transformarea Digitală – Task Force
(Business Analyst)
Pregătire profesională:
Studii de specialitate: Studii superioare de lungă durată sau de scurtă durată și master în domeniul IT&C, în informatică, inginerie informatică, economic.
Constituie un avantaj: posesia unor certficări (PMI-PBA, AAC-IIBA, CCBAA, CBAP)
Condiții specifice:
- Cel puțin 5 ani vechime pe studii superioare;
- Experiență relevantă în prelucrarea, interpretarea și documentarea de procese de afaceri, produse, servicii și software prin analiza datelor;
- Experiență în digitalizare și realizarea de aplicații informatice;
- Experiența în implementarea proiectelor de cloud sau DataWarehouse reprezintă un avantaj;
- Cunoștințe solide despre modul în care funcționează sistemele informatice;
- Cunoştinţe de operare/programare pe calculator şi nivelul de cunoaştere:
- Microsoft Excel, Microsoft Word, Microsoft PowerPoint;
- Cunoștințe ale standardului BPMN și realizarea diagramelor de proces utilizând un software de modelare de process (Visio/Aris/Adonis/Bizagi);
- Cunoștințe ale standardului UML și realizarea diagramelor structurale;
- Cunoștințe de Agile Development (SCRUM, Kanban) și organizare a task-urilor în JIRA;
- Tehnici pentru versionarea documentelor (VCS/Git);
- Abilităţi excelente de comunicare şi prezentare – scris şi verbal (fluenţă, exprimare clară şi concisă);
- Capacitate de analiză și sinteză, de evaluare a cerințelor de business luând în considerare toate aspectele (ex: cerințe legale, impactul potențial asupra securității informatice etc.).
- Cunoașterea limbii engleze (citit, scris, vorbit) – nivel avansat.
Bibliografie specifică:
- Yayici, Emrah (2015). Business Analysis Methodology Book;
https://www.amazon.com/Business-Analysis-Methodology-Emrah-Yayici-ebook/dp/B00U1Y0GOK;
- Project Management Institute (2017). The PMI Guide to Business Analysis
https://www.pmi.org/pmbok-guide-standards/foundational/business-analysis;
- BABOK v3.0 – A guide to the business analysis body of knowledge;
- Don’t make me think, Revisited: A common sense approach to web usability – Steve Krug – New Riders, 2013;
- Writing effective use cases – Alistair Cockbun – Addison – Wesley Professional, 2000;
- Introducing EventStorming – Alberto Brandolini – https://www.eventstorming.com/book/;
- Planul Național pentru Redresare și Reziliență, Componenta 7 – Transformare digitală – disponibil la: https://mfe.gov.ro/pnrr/.
- Normele de referință pentru realizarea interoperabilității în domeniul tehnologiei informației și al comunicațiilor (NRRI) – disponibil la: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/276033
Tematica:
- Principii, tehnici și instrumente utilizate în analiza de business;
- Reforme și investiții aferente Componentei 7 – Transformarea digitală din PNNR;
- Metode de obținere a cerințelor în proiecte;
- Modelarea, analiza și dezvoltarea de sisteme informatice;
- Analiza și modelarea proceselor de business;
- Analiza și modelare pentru realizare sisteme IT;
- Gestionarea documentelor de cerințe;
- Planificarea analizei de business;
- Documentarea proceselor de business și a cerințelor funcționale cu ajutorul USE CASE-urilor și a diagramelor specifice metodei Event storming;
- Modelarea UML 2.0;
- Utilizarea aplicațiilor pentru realizarea diagramelor necesare documentarii (BPMN, DFD, ERD, USE CASE, Wireframes) – Visual Paradigm, Bizagi, Enterprise Architect.
- Versionare și colaborare folosind Git.
- Administrator Baze de Date – 1 post – funcție de execuție, studii superioare, program de lucru 8 h/zi la Grupului Operativ pentru Implementarea și Monitorizarea Reformelor și Investițiilor privind Transformarea Digitală – Task Force
Pregătire profesională:
Studii de specialitate: Studii superioare de lungă durată sau de scurtă durată și master în domeniul ingineriei informatice (Automatizări şi calculatoare, Informatică, Tehnologia informației).
Condiții specifice:
- Cel puțin 5 ani vechime pe studii superioare;
- Cunoștințe aprofundate despre sistemele de operare;
- Abilităţi excelente de comunicare şi prezentare – scris şi verbal (fluenţă, exprimare clară şi concisă);
- Abilităţi de rezolvare a problemelor, implicare şi dorinţa de dezvoltare personală, capacitatea de a lucra în echipă;
- Cunoașterea limbii engleze (scris, citit, vorbit) – nivel avansat.
Bibliografie specifică:
- IBM Database Administration – disponibilă la:
https://www.ibm.com/docs/es/ssw_ibm_i_72/rzahf/rzahfpdf.pdf
- Oracle Database Administrator’s Guide – disponibilă la:
- MySQL Administrator – disponibilă la:
https://downloads.mysql.com/docs/administrator-en.a4.pdf
- PostgreSQL Administrator – disponibilă la:
https://www.oreilly.com/library/view/postgresql-14-administration/9781803248974
- U.G nr. 89/2022 privind înființarea, administrarea și dezvoltarea infrastructurilor și serviciilor informatice de tip cloud utilizate de autoritățile și instituțiile publice, rectificată;
- Legea nr. 242 din 20 iulie 2022 privind schimbul de date între sisteme informatice și crearea Platformei naționale de interoperabilitate;
- Planul Național pentru Redresare și Reziliență, Componenta 7 – Transformare digitală – disponibil la: https://mfe.gov.ro/pnrr/.
Tematică:
- Performanța și optimizarea bazelor de date;
- Dezvoltarea de politici și practici pentru datele folosite;
- Administrarea și migrarea bazelor de date;
- Organizarea Platformei de Cloud Guvernamental;
- Reforme si investiții aferente Componentei 7 – Transformarea digitală din PNRR.
Dosarul de concurs:
Pentru înscrierea la concurs candidații vor prezenta un dosar de concurs care să conțină următoarele documente:
- cerere de înscriere la concurs adresată conducătorului autorităţii sau instituţiei publice organizatoare. Cererea poate fi descărcată de AICI;
- copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
- curriculum vitae în format Europass, cu prezentarea explicită a tuturor proiectelor relevante postului pentru care candidează;
- copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului;
- carnetul de muncă sau, după caz, adeverinţele care atestă vechimea în muncă, în meserie şi/sau în specialitatea studiilor, în copie;
- copii ale documentelor care să ateste experiența în domeniul de activitate specific postului;
- minim două recomandări de la locurile de muncă anterioare;
- cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcţia pentru care candidează sau acordul scris al candidatului privind eliberarea de către instituție a cazierului judiciar către MCID; (cazierul judiciar poate fi obtinut online prin ghiseul.ro sau hub.mai.gov.ro ) ;
- adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate sau o declaraţie pe propria răspundere că are starea de sănătate corespunzătoare;
- o listă a premiilor obținute, a lucrărilor publicate, a rezultatelor deosebite obținute până în prezent, însoțită de copii după documente doveditoare sau de adrese web la care se pot verifica informațiile prezentate. În absența elementelor doveditoare concrete, premiile/publicațiile, etc., nu vor fi luate în considerare.
În cazul în care candidatul a depus, la înscriere, o declarație pe proprie răspundere privind starea de sănătate, acesta are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul adeverinței medicale, cel mai târziu până la data desfăşurării probei de interviu.
În cazul în care candidatul declarat admis la selecţia dosarelor, care a depus, la înscriere, o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale, are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data desfăşurării probei de interviu.
Dosarul de înscriere în format electronic va conține copiile scanate ale tuturor documentelor care alcătuiesc dosarul de concurs, în format pdf. Dosarele transmise în format electronic nu vor depași limita de 6 MB; Pot fi trimise mai multe e-mail-uri pentru acelasi dosar.
Documentele care alcătuiesc dosarul de înscriere în format electronic, prevăzute la lit. b), lit. c), lit. d) și lit. e) precum și cazierul judiciar și adeverința medicală vor fi prezentate în original la proba interviu.
Dosarul de concurs se va numerota și va fi însoțit de cererea privind înscrierea la concurs.
Cererea de înscriere la concurs şi modelul de declaraţie pe propria răspundere se pun la dispoziţia candidaţilor prin secretariatul comisiei de concurs din cadrul ministerului sau pot fi accesate pe site-ul Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, www.mcid.gov.ro, la secţiunea dedicată publicităţii concursului.
Dosarele de concurs se transmit în format electronic pe site MCID sau se depun fizic, la sediul Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, din str. Mendeleev nr. 21-25, sector 1, București, în perioada 30.09.2024 – 14.10.2024, în cadrul programului de lucru.
Date de contact ale secretariatului comisiei de concurs:
– Daniel Viorel MARINESCU – e-mail daniel.marinescu@mcid.gov.ro
– Alexandra CHIVU – e-mail alexandra.chivu@mcid.gov.ro
Documentele aferente concursului, Documentele aferente concursului, respectiv anunțul cuprinzând condițiile generale și specifice, calendarul de desfășurare a concursului, bibliografia, calendarul de desfășurare a concursului, bibliografia și tematica se vor publica pe site-ul MCID, www.mcid.gov.ro, și se vor afișa la sediul ministerului din str. Mendeleev nr. 21-25, sector 1, București.
Rezultatele selectării dosarelor de concurs se afișează cu mențiunea Admis sau Respins, însoțită de motivul respingerii dosarului, la sediul și pe site-ul Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, www.mcid.gov.ro.
Criteriile de evaluare ale interviului sunt:
- Gradul de cunoaștere al domeniului de specialitate tehnică aferent digitalizării și tematicii, al cadrului legislative relativ la gestionarea și implementarea PNRR și, după caz, capacitatea de a găsi soluții soluții inovative la probleme, competență și experiență practică;
- Capacitatea de analiză și sinteză, motivația candidatului, comportamentul în situațiile de criză, inițiativă și creativitate.
Primul criteriu are o pondere de 70%, iar al doilea o pondere de 30% din punctajul total de 100 de puncte. Se consideră admis candidatul care a obţinut cel mai mare punctaj dintre candidaţii care au concurat pentru acelaşi post, cu condiţia ca aceştia să fi obţinut punctajul minim de 50 de puncte.
Comunicarea rezultatelor la proba de interviu se face prin specificarea punctajului final al fiecărui candidat şi a menţiunii „Admis” sau „Respins”, prin afişarea la sediul și pe site-ul Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, www.mcid.gov.ro.
Performanțele profesionale ale candidaților declarați admiși, care vor ocupa posturile scoase la concurs, vor fi evaluate din 6 în șase luni, inclusiv competențele lingvistice – limba engleză nivel avansat.
Calendarul de desfășurare a concursului:
30.09.2024 | – | 14.10.2024 | Înscrierea |
21.10.2024 | – | 23.10.2024 | Evaluarea |
23.10.2024 | Publicarea | ||
24.10.2024 | Depunerea | ||
25.10.2024 | Soluţionarea | ||
29.10.2024 | Ora | ||
31.10.2024 | Ora | ||
01.11.2024 | Notarea | ||
04.11.2024 | Publicarea | ||
05.11.2024 | Depunerea | ||
06.11.2024 | Soluţionare | ||
07.11.2024 | Desfăşurarea | ||
08.11.2024 | Publicarea | ||
11.11.2024 | Depunerea | ||
12.11.2024 | Soluţionarea | ||
13.11.2024 | Publicarea |