Skip to content

Anunț examen promovare în grad profesional la Serviciul Verificare Achiziții – Direcția Generală Organism Intermediar Cercetare

În conformitate cu prevederile art. 478 și al art. 479 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 156 din Anexa 10 a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării organizează la sediul instituției din Str. D.I. Mendeleev 21-25, sector 1, Bucureşti, examen de promovare în grad profesional pentru următoarele funcții publice de execuție:

 

Nr. crt.

Funcția publică

Clasa

Grad profesional deținut

Structura funcțională

Grad profesional după promovare

1.

 

consilier

Id post: 67973

I

principal

Serviciul Verificare Achiziții – Direcția Generală Organism Intermediar Cercetare

superior

 

CONDIȚII DE PARTICIPARE LA EXAMEN:

 

Candidații trebuie să îndeplinească condițiile generale prevăzute de art. 479 alin. (1) cu excepția literei b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, respectiv:

a)    să aibă cel puţin 3 ani vechime în gradul profesional al funcţiei publice din care promovează; 

b)    să fi obţinut cel puţin calificativul „bine” la evaluarea performanţelor individuale în ultimii 2 ani de activitate; 

c)    să nu aibă o sancţiune disciplinară neradiată în condiţiile Codului administrativ.

 

Dosarele de înscriere la examen se depun la registratura Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, în termen de 20 zile de la data publicării anunțului, respectiv în perioada 03.12.2024 – 22.12.2024 inclusiv şi conțin în mod obligatoriu următoarele documente:

 

a)    formularul de înscriere;

b)    copie de pe carnetul de muncă sau adeverinţa eliberată de compartimentul de resurse umane în vederea atestării vechimii în gradul profesional din care se promovează;

c)    copii de pe rapoartele de evaluare a performanţelor profesionale individuale din ultimii 2 ani de activitate;

d)    adeverinţa eliberată de compartimentul resurse umane în vederea atestării situaţiei disciplinare a funcţionarului public, în care se menţionează expres dacă acestuia i-a fost aplicată o sancţiune disciplinară, care să nu fi fost radiată;

e)    formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b) din Anexa nr. 10 din OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, care poate fi vizualizat accesând

     

https://www.anfp.gov.ro/R/Doc/2024/Formulare%20%C3%AEnscriere%20concursuri/Formular%20de%20%C3%AEnscriere%20la%20etapa%20de%20selec%C5%A3ie%20.DOC

Copiile de pe actele de mai sus se prezintă în copii legalizate sau însoțite de documentele originale, care se certifică pentru conformitate cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.

 

CALENDARUL DE DESFĂȘURARE A EXAMNEULUI:

1. proba scrisă, în data de 14.01.2025, ora 10.00, la sediul Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării;

2. proba interviu, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise, la

sediul instituției, doar acei candidați care au obținut la proba scrisă minimum 50 puncte.

 

 

Tematica și bibliografia pentru fiecare post sunt după cum urmează:

 

I.     BIBLIOGRAFIE ȘI TEMATICĂ pentru examenul de promovare în grad profesional din funcția publică de execuție clasa I de consilier, grad profesional principal în funcția publică de execuție clasa I de consilier, grad profesional superior la Serviciul Verificare Achiziții – Direcția Generală Organism Intermediar Cercetare:

BIBLIOGRAFIE

TEMATICĂ

1.  Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare

Prevederi aplicabile achizițiilor publice

2.  Legea nr. 101/2016 privind remediile şi căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, cu modificările și completările ulterioare

Capitolul III: Contestația formulată pe cale administrativ-jurisdicțională

 

3.  Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, cu modificările și completările ulterioare

Capitolul II: Activitatea de prevenire a neregulilor

 

4. Hotărârea Guvernului nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările și completările ulterioare

Anexa: Norme metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările și completările ulterioare

5. Hotărârea Guvernului nr. 875/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, cu modificările și completările ulterioare

Anexa: Norme metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora: art. 3, art. 13 și anexa nr. 1: sisteme şi indicatori de fraudă 

6. Hotărârea Guvernului nr. 519/2014 privind stabilirea ratelor aferente reducerilor procentuale/corecţiilor financiare aplicabile pentru abaterile prevăzute în anexele la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, cu modificările și completările ulterioare

Anexa nr. 2: RATELE pentru stabilirea reducerilor procentuale/ corecţiilor financiare care se aplică pentru abateri de la respectarea prevederilor legale în materie de achiziţii publice/ achiziţii sectoriale/ concesiuni în acord cu Decizia CE C (2019) 3.452 din 14 mai 2019

7. Ordinul ministrului fondurilor europene nr. 1284/2016 privind aprobarea Procedurii competitive aplicabile solicitanţilor/ beneficiarilor privaţi pentru atribuirea contractelor de furnizare, servicii sau lucrări finanţate din fonduri europene, cu modificările și completările ulterioare

Anexa: Procedura competitivă aplicabilă solicitanţilor/beneficiarilor privaţi pentru atribuirea contractelor de furnizare, servicii sau lucrări finanţate din fonduri europene

8. Directiva 2014/24/UE a Parlamentului European și a Consiliului privind achizițiile publice și de abrogare a Directivei 2004/18/CE, cu modificările și completările ulterioare

Capitolul I: Proceduri

11. Manualul Beneficiarului privind implementarea proiectelor – PoCIDIF 2021-2027 (Ediția 1 – nov. 2023), disponibil la: https://mfe.gov.ro/am-pocidif-a-publicat-manualul-beneficiarului-privind-implementarea-proiectelor-pocidif-2021-2027/

Secțiunea 1 – Derularea procesului de achiziții în cadrul proiectelor finanțate prin POCIDIF din cadrul Capitolului II – Implementarea proiectului

12. Manualul Beneficiarului Programului Sănătate – versiunea actualizată iulie 2024, dispobibil la: https://mfe.gov.ro/minister/perioade-de-programare/perioada-2021-2027/autoritatea-de-management-pentru-programul-sanatate/monitorizare-implementare-proiecte/

Sectiunea 7.3 Cum planificăm și derulăm achizițiile? și Secțiunea 7.4. Aspecte privind atribuirea și executarea contractului

 

Criteriile de evaluare pentru stabilirea planului de interviu sunt: 

   a) capacitatea de analiză şi sinteză; 

   b) abilităţi de comunicare orală specifică domeniului de specialitate; 

   c) motivaţia candidatului; 

   d) comportamentul în situaţiile de criză, relevant pentru domeniul de specialitate; 

   e) orice alte atitudini, aptitudini şi abilităţi care dovedesc îndeplinirea competenţei specifice necesare exercitării funcţiei publice.

 

În cazul în care există un candidat cu dizabilități, prin raportare la nevoile individuale, acesta poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilității probelor de concurs.

 

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării din Str. D.I. Mendeleev 21-25, sector 1, Bucureşti şi la secretarul comisiei de concurs, doamna CRIȘAN COSMINA-SÎNZIANA consilier CMRU, telefon: 021.303.41.95, e-mail: cosmina.crisan@mcid.gov.ro

 

Afișat în data de 03.12.2024 la sediul și pe pagina de internet a Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării.

Din aceeași categorie...

Anunț examen promovare în grad profesional la Direcția Generală Comunicare, Resurse Umane și Avizare

Anunț examen promovare în grad profesional la Direcția Generală Comunicare, Resurse Umane și Avizare

În conformitate cu prevederile art. 478 și al art. 479 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul…
Sari la conținut