În conformitate cu prevederile art. 478 și al art. 479 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 156 din Anexa 10 a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizăriiorganizează la sediul instituției din Str. D.I. Mendeleev 21-25, sector 1, Bucureşti, examen de promovare în grad profesional pentru următoarele funcții publice de execuție:
Nr. crt. | Funcția publică | Clasa | Grad profesional deținut | Structura funcțională | Grad profesional după promovare |
1. |
consilier Id post: 530464 | I | asistent | Serviciul de Infrastructură CDI – Direcția Generală Finanțare Programe de Cercetare, Managementul Bazelor Materiale în Cercetare, Relații Internaționale și Afaceri Europene | principal |
CONDIȚII DE PARTICIPARE LA EXAMEN:
Candidații trebuie să îndeplinească condițiile generale prevăzute de art. 479 alin. (1) cu excepția literei b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, respectiv:
a) să aibă cel puţin 3 ani vechime în gradul profesional al funcţiei publice din care promovează;
b) să fi obţinut cel puţin calificativul "bine" la evaluarea performanţelor individuale în ultimii 2 ani de activitate;
c) să nu aibă o sancţiune disciplinară neradiată în condiţiile Codului administrativ.
Dosarele de înscriere la examen se depun la registratura Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, în termen de 20 zile de la data publicării anunțului, respectiv în perioada 30.11.2024 – 19.12.2024 inclusiv şi conțin în mod obligatoriu următoarele documente:
a) formularul de înscriere;
b) copie de pe carnetul de muncă sau adeverinţa eliberată de compartimentul de resurse umane în vederea atestării vechimii în gradul profesional din care se promovează;
c) copii de pe rapoartele de evaluare a performanţelor profesionale individuale din ultimii 2 ani de activitate;
d) adeverinţa eliberată de compartimentul resurse umane în vederea atestării situaţiei disciplinare a funcţionarului public, în care se menţionează expres dacă acestuia i-a fost aplicată o sancţiune disciplinară, care să nu fi fost radiată;
e) formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b) din Anexa nr. 10 din OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, care poate fi vizualizat accesând
Copiile de pe actele de mai sus se prezintă în copii legalizate sau însoțite de documentele originale, care se certifică pentru conformitate cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.
CALENDARUL DE DESFĂȘURARE A EXAMNEULUI:
1. proba scrisă, în data de 10.01.2025, ora 14.00, la sediul Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării;
2. proba interviu, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise, la
sediul instituției, doar acei candidați care au obținut la proba scrisă minimum 50 puncte.
Tematica și bibliografia pentru fiecare post sunt după cum urmează:
I. BIBLIOGRAFIE ȘI TEMATICĂpentru examenul de promovare în grad profesional din funcția publică de execuție clasa I de consilier, grad profesional asistent în funcția publică de execuție clasa I de consilier, grad profesional principal la Serviciul de Infrastructură CDI – Direcția Generală Finanțare Programe de Cercetare, Managementul Bazelor Materiale în Cercetare, Relații Internaționale și Afaceri Europene:
BIBLIOGRAFIE | TEMATICĂ |
1. Constituția României, republicată | Integral – Constituția României, republicată |
2. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare,republicată, cu modificările și completările ulterioare | Integral – Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare,republicată, cu modificările și completările ulterioare |
3. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare: Partea a II-a – Administraţia publică centralăși Partea a VI-a – Statutul funcţionarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administraţia publică şi evidenţa personalului plătit din fonduri publice | Partea a II-a – Administraţia publică centrală Partea a VI-a – Statutul funcţionarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administraţia publică şi evidenţa personalului plătit din fonduri publice, Titlul I: Dispoziții generale, Titlul II: Statutul funcţionarilor publici |
4. Hotărârea Guvernului nr. 371/ 2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, cu modificările și completările ulterioare | Integral – Hotărârea Guvernului nr. 371/ 2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, cu modificările și completările ulterioare |
5. Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, cu modificările și completările ulterioare | Integral – Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, cu modificările și completările ulterioare |
6. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi,cu modificările și completările ulterioare | Integral -Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi,cu modificările și completările ulterioare |
7. Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare | Integral -Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare |
8. Ordonanța Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, cu modificările și completările ulterioare | CAPITOLUL V: Finanţarea activităţilor de cercetare-dezvoltare şi inovare |
9. Hotărârea Guvernului nr. 629/2023 pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 786/2014 privind aprobarea Listei instalaţiilor şi obiectivelor speciale de interes naţional, finanţate din fondurile Ministerului Educaţiei şi Cercetării | Anexa: LISTA instalaţiilor şi obiectivelor speciale de interes naţional, finanţate din fondurile Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării, de la bugetul de stat, "Capitolul «Cercetare fundamentală şi cercetare-dezvoltare»" |
10. Hotărârea Guvernului nr. 1188/2022 privind aprobarea Planului naţional de cercetare, dezvoltare şi inovare 2022-2027, cu modificările și completările ulterioare | Anexa: Planul Naţional de Cercetare, Dezvoltare şi Inovare 2022-2027: pct 5. PROGRAME – 5.5. Programul Infrastructuri de cercetare |
11. Ordinul ministrului cercetării, inovării și digitalizării nr. 21684/08.01.2024 privind aprobarea Pachetului de informații pentru susținerea IOSIN | Capitolul III – Finanțarea Capitolul IV – Decontarea cheltuielilor |
Criteriile de evaluare pentru stabilirea planului de interviu sunt:
a) capacitatea de analiză şi sinteză;
b) abilităţi de comunicare orală specifică domeniului de specialitate;
c) motivaţia candidatului;
d) comportamentul în situaţiile de criză, relevant pentru domeniul de specialitate;
e) orice alte atitudini, aptitudini şi abilităţi care dovedesc îndeplinirea competenţei specifice necesare exercitării funcţiei publice.
În cazul în care există un candidat cu dizabilități, prin raportare la nevoile individuale, acesta poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilității probelor de concurs.
Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizăriidin Str. D.I. Mendeleev 21-25, sector 1, Bucureştişi la secretarul comisiei de concurs, doamna CHIVU MARIA-ALEXANDRA consilier CMRU, telefon: 021.303.41.95, e-mail:alexandra.chivu@mcid.gov.ro
Afișat în data de 30.11.2024 la sediul și pe pagina de internet a Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării.