În conformitate cu prevederile art. 478 și al art. 479 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 156 din Anexa 10 a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării organizează la sediul instituției din Str. D.I. Mendeleev 21-25, sector 1, Bucureşti, examen de promovare în grad profesional pentru următoarele funcții publice de execuție:
Nr. crt. | Funcția publică | Clasa | Grad profesional deținut | Structura funcțională | Grad profesional după promovare |
1. | consilier Id post:567628 | I | principal | Serviciul Management Financiar – Direcția Generală Gestiune și Coordonare PNRR | superior |
CONDIȚII DE PARTICIPARE LA EXAMEN:
Candidații trebuie să îndeplinească condițiile generale prevăzute de art. 479 alin. (1) cu excepția literei b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, respectiv:
a) să aibă cel puţin 3 ani vechime în gradul profesional al funcţiei publice din care promovează;
b) să fi obţinut cel puţin calificativul „bine” la evaluarea performanţelor individuale în ultimii 2 ani de activitate;
c) să nu aibă o sancţiune disciplinară neradiată în condiţiile Codului administrativ.
Dosarele de înscriere la examen se depun la registratura Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, în termen de 20 zile de la data publicării anunțului, respectiv în perioada 30.12.2024 – 18.01.2025 inclusiv şi conțin în mod obligatoriu următoarele documente:
a) formularul de înscriere;
b) copie de pe carnetul de muncă sau adeverinţa eliberată de compartimentul de resurse umane în vederea atestării vechimii în gradul profesional din care se promovează;
c) copii de pe rapoartele de evaluare a performanţelor profesionale individuale din ultimii 2 ani de activitate;
d) adeverinţa eliberată de compartimentul resurse umane în vederea atestării situaţiei disciplinare a funcţionarului public, în care se menţionează expres dacă acestuia i-a fost aplicată o sancţiune disciplinară, care să nu fi fost radiată;
e) formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b) din Anexa nr. 10 din OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, care poate fi vizualizat accesând
https://www.anfp.gov.ro/R/Doc/2024/Formulare%20%C3%AEnscriere%20concursuri/Formular%20de%20%C3%AEnscriere%20la%20etapa%20de%20selec%C5%A3ie%20.DOC
Copiile de pe actele de mai sus se prezintă în copii legalizate sau însoțite de documentele originale, care se certifică pentru conformitate cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.
CALENDARUL DE DESFĂȘURARE A EXAMNEULUI:
1. proba scrisă, în data de 30.01.2025, ora 10.00, la sediul Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării;
2. proba interviu, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise, la
sediul instituției, doar acei candidați care au obținut la proba scrisă minimum 50 puncte.
Tematica și bibliografia pentru fiecare post sunt după cum urmează:
I. BIBLIOGRAFIE ȘI TEMATICĂ pentru examenul de promovare în grad profesional din funcția publică de execuție clasa I de consilier, grad profesional principal în funcția publică de execuție clasa I de consilier, grad profesional superior la Serviciul Management Financiar – Direcția Generală Gestiune și Coordonare PNRR:
BIBLIOGRAFIE | TEMATICĂ |
1. Regulamentul (UE) 2021/241 al Parlamentului European și al Consiliului din 12 februarie 2021 de instituire a Mecanismului de redresare și reziliență, cu modificările și completările ulterioare | Capitolul IV – Dispoziții financiare |
2. Ordonanța de urgență Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, cu modificările și completările ulterioare | Instituțiile și organismele cu atribuții în coordonarea, gestionarea și controlul fondurilor acordate în cadrul Mecanismului de redresare și reziliență |
3. Hotărârea de Guvern nr. 209/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, cu modificările și completările ulterioare | Managementul financiar al fondurilor europene aferente Mecanismului de redresare și reziliență |
4. Decizia de punere în aplicare a Consiliului de aprobare a evaluării planului de redresare și reziliență al României din data de 03 noiembrie 2021 (CID), cu modificările și completările ulterioare | Reforme și investiții aferente Componentelor 7 și 9 |
Criteriile de evaluare pentru stabilirea planului de interviu sunt:
- a) capacitatea de analiză şi sinteză;
- b) abilităţi de comunicare orală specifică domeniului de specialitate;
- c) motivaţia candidatului;
- d) comportamentul în situaţiile de criză, relevant pentru domeniul de specialitate;
- e) orice alte atitudini, aptitudini şi abilităţi care dovedesc îndeplinirea competenţei specifice necesare exercitării funcţiei publice.
În cazul în care există un candidat cu dizabilități, prin raportare la nevoile individuale, acesta poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilității probelor de concurs.
Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării din Str. D.I. Mendeleev 21-25, sector 1, Bucureşti şi la secretarul comisiei de concurs, doamna STAN ANCA-MARIA consilier CMRU, telefon: 021.303.41.95, e-mail: anca.stan@mcid.gov.ro
Afișat în data de 30.12.2024 la sediul și pe pagina de internet a Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării.